W obecnych czasach niemal, każdy silnik spalinowy jest wyposażony w turbosprężarkę, która niestety jak wiele podzespołów mechanicznych ulega awarii. Lecz nie każda usterka wynika z wady konstrukcyjnej turbosprężarki
lub w wyniku dużego „przebiegu” samego silnika. Znaczna większości awarii turbosprężarek jest spowodowana złym bądź nie umiejętnym obchodzeniem się z pojazdem wyposażonym w turbo doładowanie lub też nie dbaniem o samą jednostkę napędową- zbyt rzadkie wymiany oleju i filtrów (powietrza, oleju).
Poniżej przedstawiamy najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek.

Uszkodzenia koła kompresji turbosprężarki spowodowane wtargnięciem ciał obcych w obudowę wirnika lub koła kompresji
są od razu widoczne. Przy montażu turbosprężarki należy skontrolować kanał wlotu powietrza, jak i również należy sprawdzić szczelność rur oraz stan filtra powietrza doprowadzającego powietrze do turbo. W takim stanie nie należy użytkować turbiny ze względu na utratę wyważenia jak i głośnego „gwizdu turbosprężarki”.

Uszkodzenia wałka turbiny spowodowane dostaniem się ciał obcych do obudowy wałka turbosprężarki. Tego typu uszkodzenie może być spowodowane kawałkami:
-świecy żarowej (zapłonowej)
-zaworu
-prowadnicy zaworu
-pierścienia tłokowego.
Również wypalenia w postaci przelewającego wtrysku bądź pompy paliwowej, gdzie mieszanka paliwowo-powietrzna jest dopalana w obudowie turbosprężarki.